Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Liket lever

Kategori: Allmänt

Tjena igen. Det va ett tag sen. 

Sist jag skrev skulle jag precis göra mig i ordning för Thanksgiving-firandet och pappas och Mias ankomst till St Louis. 

Det blev en tysk-inspirerad Thanksgiving hos min värdpappas ex släkt som har tyskt ursprung. Det var ca 25 pers där och mängden mat och dryck var precis lika stor som jag hade förväntat mig. Vi åt, drack, kollade football, spelade football och farsan impade på dom tyska tanterna med tyskan han lärt sig under sina tre år i Düsseldorf. 

Jag vet att jag skrev att vi skulle till tre olika familjer och fira Thanksgiving, men så blev det inte. Istället åkte vi iväg och började tjuvshoppa i dom butiker som började sin Black Friday redan på torsdagskvällen. Black Friday är en dag då nästan alla butiker har årets största rea, vilket i New York ledde till knivslagsmål och skottlossning. Men vafan, vad gör man inte för en MacBook som tillfälligt är 50% billigare? Amerikanerna gör tydligen vad som helst. Tyder på vinnarskalle. 

Resten av pappas och Mias visit spenderades med mer shopping och mycket mat. Så både resväskorna och resenärerna var några kilo tyngre när flyget gick hem till Sverige igen.

Jag hade två nya matcher den helgen, båda hemma mot Cinncinati. Vi förlorade den första men vann den andra. Jag var lika kall som vädret i Minnesota var nu i helgen. 

(Snabbt hopp en vecka fram i tiden)

På tal om det kalla vädret i Minnesota (bra övergång!) så var vi där med laget i helgen för att kolla på ,och få mer information om, St Mary's University. Vi spelade dessutom två träningsmatcher mot deras junior-varsity-lag (andralag). Vinst första och torsk andra.

Under helgen delade jag rum med vår nya ryss, som pratar sparsamt med engelska. Han hade trots det många sköna citat, men dom har jag såklart glömt. Ska inför nästa inlägg försöka komma ihåg några av dom så vi kan skratta åt det tillsammans. 

Han berättade i alla fall att han kände till tre svenska fotbollsspelare: Zlatan, Kim Källström - och Fredrik Ljungberg!

"Zlatan...good...Kim Ka...Kallstrom, Spartak Moskva and Fff..Fredrik Jung...Jungbärg."

Trodde inte jag hörde rätt först. Att han kände till Zlatan som syns överallt och Kim som spelar i ett ryskt lag kanske inte var nån överraskning, men Fredde L? Vad var oddsen på den? Inte under 956,00 hos Alex-bet i alla fall. 

Fortsättning följer.


/#14


Kommentarer


Kommentera inlägget här: