Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Roadtrip

Kategori: Allmänt

Har precis hällt upp andra koppen kaffe efter en två veckors lång avstängning från kaffe av min värdpappa eftersom att jag inte tog bort kaffesumpen från bryggaren när jag den bryggt klart. Första klunkarna kändes som att injektera anfetamin rakt in i tinningen. Inte för att jag vet hur det känns, men jag kan tänka mig att det var så Zappa kände när han satt hemma i husvagnen på lördagskvällarna (och veckans alla andra dagar).

På fredag väntar en 12 timmar lång bussresa till Cleveland eftersom att vår flyresa körde ihop sig. Tanken var att vi skulle flyga dit och bussa tillbaka, men nu blir det en round-trip med buss istället. Ett dygn i buss sammanlagt. Mindre upphetsande kan man tro, och segt kommer det bli, men det brukar alltid vara bra tugg på bussen dom få timmarna jag inte sover. Så en del kul har man också. Men 12 timmar är ändå 12 timmar och därför försöker jag nu göra mig så förberedd som möjligt med nya låtar på Spotify och en mysig matsäck. 

Nu måste jag ta hand om tvätten, stryka skjortor, vika kalsonger, ja, ni vet. 

Har ni tur slänger jag iväg ett live-inlägg från bussen på fredag. 



Trevlig helg, och till alla mina polare som ska in i dimman på feqqe i helgen - kör hårt!


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: