Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Besök och playoffs

Kategori: Allmänt

Igår åkte Bellan och farsan hem till Sverige igen efter en lång-weekend i St Louis, med hockey, shopping och mat. Var lite nervös för att Bellan som hade lagt upp en bild med palmer på Facebook skulle bli besviken när hon kom till kalla St Louis, men jag tror att hon var rätt nöjd. Det var bra väder hela helgen och vi hann damma av två outlet-centrums, ett "vanligt" centrum, två av mina hockeymatcher, ett besök på college, flera magiska luncher och middagar med mera. Måste säga att Bellan överraskade med engelskan som var oväntat bra, tråkigt nog för oss andra. Hon tog också en massa bilder som jag lägger upp när jag har fått dom. 

Helgens matcher var grundseriens sista och vi slutade på en andraplats i divisionen. På torsdag åker vi till Wisconsin för första slutspelsmatchen som är på fredag. Vi möter Wisconsin Whalers i en bäst-av-3-serie, där match 2 och 3 är i St Louis på lördag och söndag. 

Nu är det bara en och en halv månad kvar innan jag åker tillbaka till Sverige. Blandade känslor såklart eftersom att jag har skaffat många bra polare här borta som jag kanske aldrig kommer se igen, men det ska också bli skönt att komma hem och träffa alla. Och faktumet att det börjar lösa sig med college-grejen, vilket gör att jag kommer tillbaka hit i augusti gör det lite mindre dramatiskt att åka hem. Men jag kommer sakna dom här nio månaderna, det är inget snack om det.

Men innan jag åker hem ska vi först gå långt i slutspelet och förhoppningsvis ha en del sköna partyn när säsongen är slut. haha. 

Som sagt, bilder kommer senare. 

/#14


Kommentarer


Kommentera inlägget här: