Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Food Bowl

Kategori: Allmänt

Avslutar helgen med ett blogginlägg som blir det första den här veckan. Så jahapp, där sprack löftet om 2-3 inlägg i veckan. Är ju som det är.
 
I helgen hade vi dubbelmöte mot ledarna av vår division, Peoria. Torskade första efter straffar och jag la ingen straff (trots att jag har gjort mål på 2 av 3 straffar den här säsongen. Spelare med sämre stats går tydligen före). Hade ett ass under ordinare speltid dock. Vad jag tycker om min speltid och straff-sitationen förklaras bäst genom att referera till när Zlatan kallade Pep Gardiola för "filosofen" när han lämnade Barcelona. 

Samma sak idag, torsk 5-4 och "filosofen" fortsatte att briljera. 

Efter matchen var det dags för Super Bowl. När jag kom till St Louis försökte jag sätta mig in i amerikansk fotboll och lära mig reglerna, men eftersom att det är en baseball-stad tog den snart över. Så när vi idag åkte och kollade Super Bowl gjorde jag det för maten och för att träffa folk, med matchen som ursäkt. Jag visste varken vilka lag som spelade eller vilken tid matchen började. Typ som hälften av alla andra som tittar, man är bara där för att man är konstig annars. Några av min värdpappas polare äger en restaurang, så det var där vi kollade matchen. Det var en privat "fest" med mycket folk jag träffat innan och grymt god (typisk Super-Bowl) mat med nachos, pizza, wings och annat schysst plock-käk.

Och kakabuffén till efterrätt - magisk. 

 
 
Efter det tog vi en vända till ett annat Super-Bowl-firande för att lämna av värdbrorsorna till sin morsa, så jag passade på och käka lite där med (hehe). Nu låter jag sjukt girig, men så är det inte. Jag är bara amerikanskt glupsk. Där satsades det i alla fall med isskulpturer föreställande två hjälmar med lagens loggor på. 



En grymt skön kväll som slutade i matkoma.

Nu ska jag slagga och ladda för ny vecka.


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: