Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Ledig måndag

Kategori: Allmänt

Har precis kommit till mitt stamcafé efter nån timme på gymmet. Vi hade ingen träning idag så jag tog en sovmorgon innan jag stack till Gold's Gym som jag berättat om tidigare. Ett gym som har både för- och nackdelar. 

Eftersom att jag vill hålla benen frächa (och för att min rumpa redan är enorm) tills helgens matcher brukar jag mest köra överkropp under säsongen. Problemet är att den genosnittliga, manliga gymmaren på Gold's har en överkropp som Hulken. Det har i-n-t-e jag. Att ställa sig och biceps-curla bredvid Jonny Bravo är ingen självförtroende-boost direkt. Men det är ju som det är.
 
Fördelarna är att även om jag är gymmar själv, så känner man sig aldrig ensam eller uttråkad. Anledningen är att det just nu (eller har det alltid varit så på snobbgym?) går en trend hos tjejer att dom alltid ska använda yogabrallor/leggings på gymmet. Ett klädeplagg som får min rumpa att se förhållandevis slapp ut. För att ni ska förstå hur detta påverkar min träning kommer här en bild från google som beskriver det jag menar ganska bra:


Helt klart en av fördelarna med Gold's Gym om man jämför med källargymmet hos Väsby Atletklubb. Tillsammans med jacuzzin, bastun och simbassängen, såklart.


/#14 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: