Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Summit Tree brinner!

Kategori: Allmänt

Det blev två raka vinster mot the Whalers förra helgen vilket betyder att vi tog oss vidare till nästa runda av sluspelet. Där väntar Peoria Mustangs, med första matchen i en bäst-av-tre-serie på fredag i Peoria. Vinner vi den serien går vi vidare och spelar om ligasegern i slutet av Mars.

Nu till en kul anekdot. 

I söndags var jag och värdfarsan uppe lite längre än vanligt och lirade tv-spel och kollade TV (som riktiga bröder). Båda somnade såklart i soffan lite senare och vid halv tre tiden vaknade jag och gick upp och la mig i min säng.

Klockan 11.00 på måndagen dagen efter kommer värdbrorsan in i mitt rum och frågar om jag har hört nått.

- Vafan snackaru om, tänkte jag som sovit som en stock. 

Han ber mig kolla ut genom fönstret för att förstå vad han pratar om. Jag gör som han säger och blickar ut mot andra sidan uppfarten, mot radhusen som ligger cirka 100 meter från vårt hus. 

Möts av den här blicken. Lite lätt.

 
Det ser ut att var längre ifrån än vad det är, men huset i mitten är i alla fall helt nerbrunnet på insidan och dom två bredvidliggande husen har också fått sig en vända.




Tydligen så hade det varit 11 brandbilar på plats för att släcka elden, hela kvarteret hade stått utanför mitt fönster och tittat på, plus att vår granne hade knackat på dörren för att se om vi var hemma. Ingen av oss fyra som var i huset vaknade. DET är vad man kallar djup sömn. 

 
Kvinnan som bodde i huset bodde tydligen själv. Jag vet inte hur branden startade eller om någon blev skadad, men hon kan ju i alla fall trösta sig med att bilen verkar ha klarat sig....
 
 

Tänkte dock avsluta inlägget med en cool bild som jag tog på downtown St Louis på väg hem ifrån Wiscounsin. Kan också berätta att bågen på bilden, The Arch, är världens största....båge. Alltid nått. 

/#14
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: