Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Nyheter i korthet

Kategori: Allmänt

Kollar in på bloggen i tron om att alla läsare har sviktit mig efter senaste veckans lilla skrivkramp men ser att läsarna per dag har ökat. KUL! 

Sitter just nu på caféet och svara på lite mejl (viktig) och bara chillar. Solen skiner som vanligt och det är inga snygga tjejer på cafét...som vanligt. Här kommer en live-bild från platsen jag sitter på just nu. Ingen havsutsikt direkt, men bra mysstämning. 




Annars då?

- Igår var jag och tränade med colleget här i St Louis för andra gången. Det kändes och gick bra så vi får se vart vi landar. Jag är intresserad och stänger inga dörrar just nu. 

- Gjorde äntligen ACT-provet i lördags efter att det blivit inställt typ 652 gånger. Det var svårare än träningsproven jag gjort innan, men trots att jag var kissnödig halva provet så gick det ändå helt okej. Vet dock inte vad jag fick, får inte resultatet förns om ungefär tre veckor. 

- Viktig seger för Sverige idag. Säkert viktigare för mig än för er eftersom att vi har en tjeckisk kille i laget. Så nu kan man tysta ner honom också. Viktigaste matchen det här OS:et kommer dock bli mot USA (om Sverige möter dom). Vinner vi inte den kommer jag ha ett helvete i omklädningsrummet resten av säsongen. 

- Den här helgen har vi sista bortamatcherna under grundserien. Eftersom att vi inte är klara för slutspel än kan det bli sista bortaresan med gänget. Därför är det sjukt viktiga matcher och jag hoppas vi kan lira bättre än vad vi gjorde förra helgen. Enough said. 

- Igår hade vi lagfoto. Jag körde som vanligt stoneface. Hoppas att jag kan lägga upp resultatet här på bloggen senare.



Tror det var allt för nu. Blev lite snabbas news som jag hoppas får er att hänga kvar ett tag till.

Hare bra!

/#14


Kommentarer


Kommentera inlägget här: