Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Ledig helg

Kategori: Allmänt

Sitter hemma och surplar på en kaffe och många av er har säkert korkat upp rödtjutet för att inviga helgen. Ikväll har vi träning innan resten av helgen är fri från hockey. Jag vet att jag hade "Ledig vecka" som rubrik på förra inlägget, vilket var falskt. Vi har tränat som vanligt hela veckan, men har inga matcher i helgen. Så rubriken på det här inlägget är mer passande. 

Den ursprungliga planen var att en av killarna i laget skulle ha lagfest hemma hos sig, men den ställde han in när hans föräldrar bestämde sig för att stanna hemma under helgen. "Jahaja, jag får väl sitta hemma och rulla tummarna..." tänkte jag. Men! Då klev en annan kille i laget fram och frälste. Så nu ska jag hem till honom på lördag -  tillsammans med ca 80 andra personer. Beer-pong, röda muggar, country-musik och knackiga pick-up lines - let's have it!

Men först ska jag fila lite på min St Louis-spellista som jag gjort på Spotify. För är det nått som återupplivar minnen lika bra som bilder så är det musik. Så alla amerikanska låtar som jag lyssnar mycket på nu sparar jag i en spellista så jag kan lyssna på dom sen när jag står och knegar på nått lager i sommar och tänker tillbaka på alla grymma dagar i St Louis. Listan heter "The Lou" om ni är intresserade. 

Trevlig helg!


/#14

Kommentarer

  • Arne Mahoony säger:

    Trevlig helg!!! Vi skolar in Rio hemma under helgen.

    2014-01-24 | 19:42:50

Kommentera inlägget här: