Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Kändistaxi

Kategori: Allmänt

Som jag berättade innan så var ju Ekan här och hälsade på under mellandagarna och nyår. Något som jag helt glömt säga är att vi åkte "kändistaxi". 
 
Vi hade varit och ätit några kilometer ifrån huset och eftersom att det var svinkallt ute kände jag inte för att gå hem när jag bara hade en kostym på mig. Efter att vi strulat ett tag med att få tag i en taxi sladdade det in en tomte med långt skägg på parkingen. Svarttaxins mamma, tänkte jag. Men vi klev in och kom snabbt in på varför Erik och jag var/är i USA. Vi berättade att vi spelar hockey här och texichaffisen som till en början verkade ganska ointresserad, frågade efter ett tag efter både lagnamn, tröjnummer och position. Vi skulle senare förstå varför. Trots att jag var helt säker på att han skulle råna oss eller nått, fick han både min och Eriks information innan jag bad honom stanna vid fel hus så han inte skulle veta vart jag bodde. Efter att han släppt av oss åkte han längre upp på gatan och ställde sig på tomgång. "Jahaja, nu väntar han bara på rätt läge att komma och storma vårt hus".

Men inbrottet uteblev och när vi senare gick in på taxibolagets Facebook-sida hittade vi det här (och som sagt, han var taxichaffis, inte engelskalärare):
 


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: