Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Ingen rubrik

Kategori: Allmänt

För er som inte vet hur det är att vara kändisbloggare så kan jag berätta att det svåraste är att komma på rubriker. Därför bojkottar jag rubrik den här gången.

Nu tillbaka till dansen jag berättade att jag skulle på. Hade till slut hittat kläder och börjat ladda mentalt för en high school-dans med allt vad det innebär. Fem timmar före dansen får jag dock reda på att vår träning har blivit flyttad på grund av att isen där vi brukar träna var så dålig. Vilket betydde träning 21.30 i en annan ishall - mitt i dansen. Var bara och plocka upp telelefonen och ringa coach....

Nej skojjar, vad skulle jag göra, klart jag var tvungen att träna. Men att ringa tjejen några timmar innan dansen och berätta att hon skulle bli tvungen att gå själv var ett självmord för samvetet. Men som sagt, jag hade inte så mycket att välja på. Så ingen dans, alltså.

Matcherna den här helgen gick dock bättre. Två vinster, 7-3 och 5-2 mot ett lag i division tog oss ett steg närmare slutspel med bara 4 seriematcher kvara att spela. Gick hyffsat för mig. Hade ett mål och ett assist under helgen. 

Som sagt fyra matcher kvar och dom fyra första går till slutspel. Det enda vi kan konstatera just nu är att Battle Creek inte kommer vara ett av dom.

Vårt internet har pajjat igen, men ska försöka slänga iväg lite bloggar när jag är på caféet. 

Hörs i veckan. 


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: