Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Från en förort till en annan

Kategori: Allmänt

Det här inlägget tänkte jag ägna åt att berätta lite mer om min värdfamilj, min vardag och orten jag bor i. 
 
Min värdpappa är frånskild sen några år tillbaka och arbetar med någon slags marknadsföring. Hans söner, 9 och 13 år gamla, bor med oss varannan vecka, i den typisk amerikanska villan fylld med hockey av olika slag (jag ba yeees). Vi bor i ett villaområde i en lugn St Louis-förort söder om "down town". Eftersom att båda sönerna spelar såväl hockey som fotboll och min värdpappa är tränare för flera olika lag är detta en idrottsfamilj utöver det vanliga - som nu blivit en komplett kvartett sedan jag flyttat in.

Fenton, som är namnet på vår förort, ligger 15 minuters bilfärd från ishallen och området vi bor i har allt som jag behöver under dagtid. Förutom restauranger, matbutiker, banker, klädaffärer och annat nödvändigt rör jag mig mest mellan gymmet, cafét och huset vi bor i. Gymmet jag går till heter Gold's Gym och är riktigt fräscht. Förutom en stor gymdel, finns det även en basketplan, cardio-cinema, simbassäng, bastu och jacuzzi. Där smyger jag runt dagtid, lyfter vikter, kollar tjejer och snackar med folk i jacuzzin. 

På vägen hem brukar jag svänga förbi St Louis Bread o Co. Dom har, förutom gott kaffe, skön och ung personal som börjar känna igen mig, men även trevliga (nu låter jag gammal) gäster som man kan surra med samtidigt som man kopplar upp sig på caféts fria WiFi.

Vid 15.30 kommer familjen hem. Då gör sönerna läxor i någon timme, jag spöar alla i pingis, vi äter och sen åker dom iväg till träningarna. Jag har oftast senare träningar så när dom drar tar jag en power nap eller scrollar igenom våra 1000 tv-kanaler. Eftersom att jag inte kommer kunna köra bil när jag är här åker jag med en kille i laget till och från ishallen. 

Som jag skrev tidigare trivs jag grymt bra här borta och det blir såklart bara roligare och roligare ju mer man kommer in i det. Det är en drömvardag som jag njuter av varje sekund, men allt jag gör dagtid syftar egentligen bara på två saker - att komma in livet här i USA, men mest för att prestera så bra som möjligt som hockeyspelare. Jag ser inte det här som en semester där allt handlar om att leva som ett St Louis Jr Blues-proffs, utan som en grym möjlighet att nå längre än så. 

Det var allt för idag. Imorgon fortsätter vi hänga dom högt!

Simma lugnt.

/#14





Kommentarer


Kommentera inlägget här: