Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Formsvacka och amerikanska uttryck

Kategori: Allmänt

Är det något man har lärt sig efter en 15-årig hockeykarriär fylld av mestadels förluster (förutom Väsby Team 94 och Väsby J20 som var jävla legendlag och som alltid vann) är det att solen går upp imorgon med. Därför känns den fem matcher långa förlustsvit som vi är i just nu (efter två nya torskar i helgen) inte som jordens undergång. Man har lärt sig att leva med återupprepade torskar helt enkelt. Jag accepterar det inte och det är såklart inte kul, men jag gräver inte ner mig heller. Det blir många klyschor nu, men det är bara upp på hästen igen och köra vidare. Som mitt favoritcitat säger "Rise and rise again, until lambs becomes lions."

Det är sjukt tråkigt att skriva om förluster och skit och jag vet inte hur sugna ni är på att höra heller. Och eftersom att det inte direkt råder total yttrandefrihet här borta blir rapporterna ganska opersonliga. Jag kan i alla fall meddela att vi går igenom ett mindre kaos just nu. Ingen direkt kris, men ett kaos. I veckan slutade en av våra bästa backar av okänd anledning, ännu en spelare grät(!!) efter lördagens torsk, vi fortsätter förlora och så vidare. 

Men som sagt, efter 15 år i bottenträsket oavsett serie, så sitter jag lugnt i båten för jag vet att stormen till slut går över (Alex, du är såååå poetisk!) 

I övrigt har jag inte så mycket att meddela just nu. Fokuset ligger på ACT-testet i December och ligans Showcase nu i slutet av November som ska bli sjukt kul att lira. Ska berätta mer detaljerat om det senare. 

En bra, för att inte säga jääääävligt bra, nyhet är i alla fall att jag ska hänga med tjejerna som jag var och bowlade med för typ en månad sen. För er som inte hört den historien, och hur jag fucked it up när en av tjejerna ville ha mitt nummer, ja, ni får höra av er till mig för en catch up.

Något som ligger väldigt högt på listan över saker som jag gillar med USA är alla sköna uttryck, som låter tio gånger coolare när man säger det på engelska. Jag vet att jag har dragit några exempel tidigare och det är främst dom som går lite över gränsen som är fyndigast. Två bra exempel på det hörde jag förra veckan. Det första var när jag och några polare snackade om appen Tinder. En en dejting-app som matchar ihop folk som gillar varandras bilder. Diskussionen handlade om att alla tjejer som är med i appen bara är ute efter sex (killarna också, för den delen) och förmodligen därför "varit runt" en del. Eller som min polare uttryckte det:

- Yea, fuck, you better wear the glove if you bang one of those girls. 

Ni får själva lista ut vad det betyder, men vi andra höll med.

Det andra exemplet är hämtat från Twitter, där en lagpolare (samma kille som tog med mig och bowlade med tjejerna) hånade en annan lagpolare efter att dom kört över dom i en high school-match, vilket är grymt prestigefullt här borta. Den här är grövre, typisk amerikansk och sjukt kul:

 
 
 
 
Hoppas jag höll mig på rätt sida av vad som är okej att skriva på en blogg. Vet dock att största delen av mina läsare sitter och garvar framför skärmen just nu. 


Ha d gott. Glenn.


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: