Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Sämre än Bajen

Kategori: Allmänt

"Sämre än Bajen", ja, bättre är vi inte just nu. Två nya torsk i helgen och svackan är just nu djupare än Lasse Winnerbäcks texter och alla fjortistjejers bildcitat på sociala medier. Tillsammans. Ganska oroväckande med tanke på att det i helgen är dags för säsongens enda *showcase. 

*Showcase är något som vi inte har i Sverige och som jag sa tidigare kommer det bli en cool grej. Under fyra dagar, fredag till måndag, samlas samtliga lag i serien i Chicago för att spela fyra matcher på fyra dagar. Man möter olika motståndare varje match och alla matcher ingår i serien. Anledningen till att man har showcase är för att det ska bli lättare för scouter och coacher att scouta/kartlägga/titta på så många spelare som möjligt under en så kort tid som möjligt, samtidigt som det är en bra möjlighet för alla spelare att visa upp sig för scouterna. Det kommer både vara coacher från college och andra ligor i USA där.  

Nu till skvallret. 

Som jag berättade i tidigare inlägg var tanken att vi skulle hänga med "bowling-tjejerna" i helgen, vilket vi också gjorde - till viss del. Jag, Billy och Ryan åkte efter träningen i fredags till high school-football-matchen där tjejerna skulle köra cheerleading och enligt Ryans så kommer dom alltid upp på läktaren när dom är klara med det. Innan jag berättar resten av storyn måste jag hylla hela grejen med high school-sporter. Kvalitén på spelarna är inte jättebra, men trots det hade stora delar av skolan tagit sig dit för att stötta grabbarna. Vi stog mitt i klacken och där var det ingen som skämdes för att höras. Även om ramsorna inte höll Black Army-klass direkt gjorde alla ändå sitt bästa och skrek/sjöng hela matchen. Från snyggaste brat-bruden till det halvtjocka mattesnillet. Under pausen höll musikeleverna igång med ett klassiskt marching-band-framträdande och cheerleadertjejerna körde en grym dans. Det var när jag fick se den/dom som jag kände att det inte gjorde så mycket att jag inte kan reglerna i amerikans fotboll.

Det var också efter dansen som tanken var att tjejerna skulle komma upp på läktaren för att hänga med oss, vilket dom inte gjorde. Åtminstonde inte dom jag hade hoppats på. Grisigt sagt av mig kanske, men grisigare gjort av dom. Till deras försvar ska dock sägas att dom inte visste att vi var där. Och eftersom ljudvolymen var så pass hög där vi stog var det inte möjligt att börja småtugga men några andra tjejer under tiden matchen höll på. Så var det med det. 

Efter det skjutsade Ryan hem mig eftersom att vi hade tidig samling dagen efter. 
 
Så footballs-matchen får 4 av 5 Kenta. Stort plus för stämningen, stort minus för ridån jag nyss nämde.

Igår var jag på en typ av boxningsgala med värdgrabbarna. Den tänker jag dock inte berätta mer om förns jag har bilderna där ifrån. Så fortsätt kolla sidan närmsta dagarna för en längre rapport (runtinerad cliffhanger för sidvisningar.

Det var allt för nu.

Tjäääääääääna!

/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: