Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

4 nya pinnar

Kategori: Allmänt

Jag vet att jag inte uppdaterar bloggen så ofta och ni kanske tycker det är katastrof att behöva läsa samma inlägg flera dagar i rad tillsammans med morgonkaffet, men så är det och så kommer det nog förbli.

I helgen var vi i alla fall i Chicago och spelade mot Chicago Bulldogs. En fyra timmars bussresa som går ganska fort när man gör som mig och slaggar hela vägen.

Lördagens match vann vi med 3-4 efter suddenstraffar, där "Red beard", "The Swede", "Rose", "Kvasten", "Alex", ja, kalla mig va du vill, blev stor matchhjälte efter en stenhård handledare stolpe in, högt i målvaktens högra hörn. Försökte först vara kylig och bara fira genom att bara höja handen jag höll klubban med - och det skulle jag nog ha fortsatt med. För när känslorna tog över lyfte jag först upp ena benet samtidigt som jag knöt båda nävarna - fick felskär - och rasade rakt ner i isen. En sämre målgest, dock följt av ett större ljubel och 2 nya pinnar till St Louis Jr Blues.

Hade dessförinnan också hunnit med att näta i power play och assisterat till ett mål.

Matchen i söndags behövde inte avgöras på straffar, utan slutade 1-6 till oss. Jag noterades för ett nytt mål och en ny assist.

Det var helgens hockeysammanfattning, mer kommer i veckan. Har några sköna videos på G om jag får det att funka. Kan IT-avdelningen, med webmaster Isabelle Carlsson i spetsen, kanske kolla över detta eller måste vi göra justeringar inom arbetsfördelningen på bloggen?

Ryggen!


/#14

Kommentarer


Kommentera inlägget här: