Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Jr Blues-tåget rullar vidare...

Kategori: Allmänt

...efter två ny vinster i helgen borta mot Wisconsin Whalers. Båda efter förlängning, vilket inte spelar någon roll eftersom att det ger lika många poäng som vinst efter ordinarie tid, alltså 2.

Vi gjorde bra förstaperioder i båda matcherna, men sett över 60 min så var det två ganska dåliga insatser från vår sida. Dock starkt att vinna två raka sudden-death, vilket tyder på lovande vinnarmentalitet. 

Jag hade inte en av mina bästa helger, 1 assist och +4, vilket gör att jag ändå snittar 1 poäng per match just nu. 
 
Annars var det en sjukt kul helg med grabbarna i laget och nu laddar vi om inför kommande helgs bortamatcher  i Chicago. 

Annars då? 

Jo, förra veckan spelade jag paint-ball för första gången eftersom att yngsta värdbrorsan fyllde 10 och hade det som "kalas". Skulle väl säga att det gick...sådär. På första banan hann jag inte avlossa ett enda skott innan ett av paint-ball-proffsen som var där pricksköt mig på halsen från sisådär 40 meter. Jag menar, kom igen, vad gör dom grabbarna där ens? Medan vårt lag bestog av nioåriga, födelsedagsfirande smågrabbar och en vilsen svenne, bestog andra laget till stor del av proffs med automatvapen och annan proffsutrustning. Det värsta var att dom dessutom tyckte att dom själva var så jävla balla, trots att paint-ball som sport inte är så jävla häftigt att hålla på med. Men men, vad vet jag, kanske bara är dålig förlorare...


"For the boys" som vi brukar säga.

 
 
På kvällen var vi på födelsedagsmiddag hos värpappans ex (värdbrorsornas mamma) med delar av släkten.

 


Idag har jag varit på ACT-lektion på Lindbergh's igen. Vi snackade engelsk grammatik och algebra. Eftersom att dom andra i klassen är fu***** rymdforskare var det svårt att hänga med i tempot ibland, därför har jag lite att ta igen nu. 

Dessutom har kaffet kokat/bryggt klart så nu måste jag gitta. 

 
Kärlek


/#14
 


 


 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: