Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Ny månad - nya goda gärningar

Kategori: Allmänt

Denna månad har det varit Breast Cancer Awareness Month/Pink October för att uppmärksamma kampen mot bröstcancer och för att stödja cancerforskningen, vilket har betytt att alla i laget spelat med rosa skridskosnören under Oktober. Många valde också att använda rosa klubbtejp. 

Under November pågår något som kallas Movember både Sverige och USA. Mer om vad Movember egentligen handlar om här borta kan ni läsa här. Texten är hämtad från vår ligas hemsida, där ni bland annat kan läsa om hur framgångsrik kampanjen faktiskt varit för att få in pengar att bekämpa prostata- och testikelcancer med. 

Jag vill passa på att visa er en bild av min mustasch just nu, mest för att provocera morsan, som inte har sagt det rätt ut, men som inte tycker jag passar i musche. Avgör själva. Den är lite fjunig, men den är där.
Jag skiter dock i va ni tycker för jag tycker själv att jag är stekhet.  
 

Anledningen till varför jag kommer raka av mig mustachen den 1 November och sen låta den växa i en månad är för att hylla morfar, som trots pågående cancerbehandlingar dominerade på veteran-VM i pingis förra sommaren. Kan min musche, på något sätt, hjälpa till att skapa effektivare botemedel så fler får lira pingis, eller göra andra grejer som dom tycker om utan att behandlingar och sjukhusbesök ska vara i vägen, då är ju det en stor bonus också.
 
Morfar var för övrigt den enda som hade hejarklack med tillhörande tifo på plats. 


____________________________________________________________________________________________

För er som inte kör med Facebook eller som helt enkelt missat den kommer här förra veckans "Plays of the  week" från vår liga, där min straff finns med 4.06 minuter in i filmen. 

Vad säger du, Nicke?



 
 
 
____________________________________________________________________________________________
 
I helgen har vi dubbelmöten hemma mot Metro Jets, vi hörs på måndag!


Hare bra.


/#14
 
 
 
 

Kommentarer

  • AspLövet säger:

    Stekhet är bara förnamnet. Du är lika het som din morfar var på 60 och 70-talet. Lite hipsterfeelig över det läpphåret. Glöm aldrig bort. Rakt på är aldrig fel.

    2013-10-27 | 16:50:51
  • Annelie säger:

    Vilken underbar människa du är. Jag är så stolt och försöker uppfostra min barn i Alex-och Bellan-andan. Som ni är ska de bli.
    Straffen är fortfarande grym!
    Kram

    2013-10-29 | 06:55:07
  • Ekan säger:

    Haha både muchen,Åke och banderollen är kvalité!

    2013-10-30 | 06:43:41
    Bloggadress: http://sandiegosnummeratta.blogg.se

Kommentera inlägget här: