Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

En helg i Nashville

Kategori: Allmänt

Hahahhahahahahah 8 fucking 0! Efter flera veckors ladd var det äntligen dags för första träningsmatchen och vi fick i oss o-r-d-e-n-t-l-i-g-t! Vi mötte som sagt Springfield Jr Blues i Springsfield. Dom spelar en serie över oss och även om vi fick stryk med 8-0 så var det inte så illa som det låter och jag kommer komma ihåg den matchen som dagen då showen började på allvar!

Det började med att vi fick poliseskort sista biten till arenan, eftersom att gettot vi åkte igenom var Rinkebys pappa i jämförelse. Det var som att alla vi åkte förbi spelade huvudrollen i filmen 8 Mile. Bussen rullade sakta framåt medan jag satt och pumpade musik iklädd svart kostym och kände mig som vilken NHL-spelare som helst.

Från det att vi anlände till hallen tills det att vi lämnade hade vi en polis som stog och vaktade trappan utanför vårt omklädningsrum där alla fans samlades. När vi gick ut till isvärmningen var det redan ca 200 personer på plats i den relativt lilla hallen. Några stog redan och bankade på plexit och musiken var på högsta volym. Speakern envisades dessutom med att dra ut på orden för att få det att låta som om det var en titelmatch mellan två tungviktsboxare, vilket gjorde stämingen ännu bättre: 

"...and right wing, number three, JOOOOOOOOOORDAAAANNN SMIIIIIIIIIIIITH" eller vafan han nu hette.

Matchen var jämnare än man kan tro, men siffrorna rann iväg "lite". Trots det var det en sjukt kul match att lira och man märkte att största delen av publiken verkligen var betalande fans. När Springfield gjorde sitt 8-0 mål med 2 sekunder kvar ställde sig alla upp och jublade som om dom vunnit SM-guld. Det var party från att uppvärmningen började till det att matchen var slut.

Efter matchen följde jag med mina värdboys till Nashville. 

Resten av helgen sammafattar jag i bilder:

Jag och min värdbrorsa "the Tank" utanför Pancake Pantry. Stå i kön är för vanligt folk. Vi blev insläppta bakvägen.

 
 
Jag och värdbrorsorna framför pub-gatan i downtown Nashville.

 
 
Dagens frukost. Omelett med american cheese och stekt potatis. Såhääääääääääär gott.

 
 
Monsters nya Java-toffee, ett par vältränade lår och shorts från H&M.



 
Footballs-arenan. Nej, den är inte så liten som den ser ut. Mina breda axlar skapar synvilla.
 
 
 


The Predators hemarena. Tjejen som putsar fönster till höger i bilden har lite att jobba med.
 
 
 
 
 
Hur avslappnad bar?

 
 
 
Trodde först att det var inspelning för Grease 3, men tydligen inte. Bra käk dock.
 



Nu till gymmet.

Hoppas allt är bra hemma.

/#14







Kommentarer

  • Lasse Brodén säger:

    Hej Grabben!
    Vi hoppas du har det kul på backen och på isen. Ingen is att skrinna fram på med långfärdsgrillor. En skön känsla att åka på havsis kan jag lova dig. Hur är det på era läktare? Slåss folk,kastar de flaskor på varandra?
    Vet ej om man vågar på fotboll/hockey med barnbarnet i Stockholm.
    Allt väl fö. med oss.
    Hälsningar från Lasse o Inger

    2013-10-15 | 15:24:44

Kommentera inlägget här: