Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Ledig helg

Kategori: Allmänt

Tänkte ta vid där jag slutade i senaste inlägget, nämligen onsdag eftermiddag. Jag är inte riktigt säker, men jag gissar att jag tog den dagliga power napen efter att jag skrivit klart blogginlägget. 
 
Efter det hoppar vi fram några timmar till 18.30, när en kompis till pappas gamla klasskompis (hängde ni med där?) kom och hämtade mig i sin Porsche-cab, lite lätt, för middag med honom och hans fru. Jag och pappa var på middag hos dom tillsammans med pappas gamla klasskompis redan en av dom första kvällarna jag var här. Eftersom att dom också bor i St Louis bestämde vi att vi skulle träffas någon mer gång och efter senaste veckans sms-planering bokade vi upp onsdag kväll för middag downtown. Maten var god och vi snackade mest skit, så därför langar jag två bilder från kvällen istället för att gå in på detaljer. 

Pesto-mozarella-tomat-och-nått-maskrosbladsliknande-pizza. Kvaliténs mamma.

 
Jag, Mrs. Larson och Mr. Larson. 
 
 
 
 
I torsdags var det derby mellan AIK och Djurgården och sånt missar jag inte. Men det fanns ett problem eftersom att jag redan har förstört en router som blev överbelastad när jag live-streamade en av AIKs tidigare matcher. Jag var därför tvungen att hitta något annat ställe där dom hade fritt WiFi så jag kunde streama matchen. På Bread and Co har dom begränsat WiFi-tiden till 30 min/kund så det gick inte, Starbucks är för långt bort och så vidare. Här nedanför hittar ni svaret på vart jag till slut hamnade. Klockren jävla HD-stream 2x45min plus tillägg. Man tackar.




I fredags var jag på min första St Louis Blues match, när dom spelade sista träningsmatchen hemma mot Minnesota Wild. Jag var där med tre polare från laget, där en av dom lyckats få tag i en tröja med en fet Tegs-logga på ryggen och jag har två frågor:

1. Vem är ansvarig för den där grymt fula loggan?
2. Vem bär en sån tröja frivilligt?
 


Vi hade riktigt schyssta platser och det var helt OK drag för att vara träningsmatch. Blues vann till slut med 4-1.
 
 
Idag har jag åkt runt på värdbrorsornas olika matcher och agerat allt ifrån knäpptyst, assisterande tränare till läktarexpert. Här är bilder från den yngsta brorsans hockeymatch (han är målvakt).
Han fyller dessutom år imorgon, så då väntar paint-ball och släktmiddag. 

 
 
Men först lite sömn.

/#14
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: