Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Livstecken

Kategori: Allmänt

Det blir bara längre och längre mellan uppdateringarna här på bloggen vilket jag ber om ursäkt för, men efter förra fredagens/helgens urladdning har det varit ganska lugnt faktiskt. Därför blir det här ett kort inlägg som får fungera som någons sort livstecken från mig.

Imorgon har vi träning som vanligt och sen ska jag hänga med två grabbar i laget och träffa deras tjejpolare. Ser fram emot det, även om jag vet att jag min engelska kommer vara som bortblåst så fort jag ska hälsa på dom. Engelskan känns bättre och bättre, och jag snackar mer och mer, men det är alltid nervigt att träffa nya människor eftersom jänkarna inte alltid fattar min brittiska/svenska dialekt. Så, ja, det har blivit en del stela ögonblick när jag själv har tyckt att jag träffat precis rätt med både ord, grammatik och dialekt, medan personen jag pratat med inte alls fattade vad jag sa. Brukar leda till en pinsam tystnad och några förvirrade blickar, innan någon av polarna, som vant sig vid min engelska, hjälper DEN KORKADE OCH OERFARNA IDIOTEN!!! som inte förstog vad jag sa att förstå.

Av någon anledning har vi har ett två veckor långt uppehåll från serien. I helgen ska vi därför spela två träningsmatcher mot ett college i St Louis, som tydligen ska vara ganska bra. Ser fram emot att spela match igen och vi bromsar såklart aldrig!

Ha en bra helg.

/#14

Kommentarer

  • AspLövet säger:

    Skottade du inte in 5 poäng i senaste matchen? Inte läge att vara ödmjuk nu. Rapportera sånt med en lite lagom blasé-attityd.

    2013-09-20 | 20:42:02
  • Brask säger:

    Håller med föregående talare. Dags att lugna sig med svenne-attityden nu

    2013-09-22 | 00:39:43
  • uring säger:

    go for it funkar inte språket använd kroppen.

    2013-09-22 | 16:43:56

Kommentera inlägget här: