Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Nu ska vi se...

Kategori: Allmänt

Har hänt en hel del sedan jag uppdaterade bloggen senast. Mest bra/roliga grejer.

Måste ju börja med den omtalade rookie-dinner:n som vi hade i onsdags. Tre ord: Ha-ha-ha. Det gick alltså ut på att alla nya i laget skulle klä ut sig till tjejer och bjuda veteranerna i laget på middag på Buffalo Wild Wings, mitt bland massa ovetande "vanliga" gäster. Jag vet att jag sa att jag inte tänkte posta nån bild, men vafan, här kommer den ändå. Världsklass är ordet. 
 

Jag ville som sagt ha något som framhävde kurvorna och måste säga att jag lyckades ganska bra. Lägg märke till det matchande diademet som både håller upp luggen och lyfter hela outfiten 34 snäpp. 

Min favorit är dock killen/tjejen med Magnus Uggla-peruken i mitten, Roeder. Påminner om någon slags misslyckad men kaxig sångdiva från 80-talet vars silikonbröst blivit hängigare och hängigare för varje dag i den hashdränkta white-trash-husvagnen. Själv körde jag en strumpa i vardera kupa. 

När vi kom till restaurangen ville några ta bilder och frågade vad vi höll på med. Roligast var det när en kvinnlig gäst gick förbi oss, kollade snett på några av transvestiterna och sa:

"What....daaaa.....fuck is going on here?" med skeptisk ton.

I fredags hände det också en del kul grejer. Först åt jag och värdfarsan lunch på en sportbar downtown där nischen är de kvinnliga servitriserna som alla jobbar i utmanande kläder lika korta och tighta som min vita rookie-klänning. Typiskt en sån restaurang som aldrig skulle få förekomma i Sverige (vad jag vet?). Eftersom att bröst är ett hett ämne i detta inlägg har ni här en bild från nyss nämnda sportbaren. Trevliga tjejer som fyllde ut bröstpartiet på sina klänningar lite bättre än vad mina sockor gjorde.
 
 



Efter det åkte vi och kollade några minuter av St Louis Blues (NHL) träning, där Europa-kedjan med Patrick Berglund, Magnus Päjäärvi och Vladimir Tarasenko såg het ut.

Sedan hade min värdpappa några bankärenden, jag passade på att köpa en ny laddare till min dator (Endast 80 dollar = 560:-, jävla rån. Höj er, Apple) och lite annat tråkigt innan vi åkte tillbaka till huset och jag gjorde mig redo för träning. 

Men dagen var inte slut där. Efter träningen tog några grabbar i laget med mig på St Louis Cardinals baseball-match. Jag tyckte inte alls det var så tråkigt som alla säger , utan lite som fotboll - långsamt att titta på ibland, men oftast jävligt spännande (bra liknelse där, Alex).

Här kommer en bild även där ifrån. 

 
Hoppas alla haft en lika bra vecka som jag. 

Vi kör på.


/#14
.  




Kommentarer

  • Annelie säger:

    Underbart att läsa hur du skriver, hur du har det och hur du driver med din familj (tidigare inlägg). Skönt att veta att du har haft traditioner du kan driva med ;-)
    Jag gillade också baseball, faktiskt. Och när man fattade blev det ju helt klart roligare :-)
    Här hemma regnar det nu och vi sliter på som vanligt. Patrik och Niklas spelar i samma lag så hoppas du får se dem någon gång när du är hemma. Som alltid: kör hårt, no pain! Vi ses när vi ses. Kram Annelie

    2013-09-16 | 19:16:53

Kommentera inlägget här: