Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Seriepremiären närmar sig

Kategori: Allmänt

På lördag är det dags - seriepremiär borta mot Cinncinati Swords. Just nu skulle man kunna likna det vid den långa väntan på att få öppna julklapparna på julafton (eftersom att vår släkt bestämt att man ska öppna dom runt 18.00, vilket är åt helvete för sent, känns väntan alltid lång). Vi har tagit oss igenom Kalle-Anka-försäsongen, julbords-träningsmatcherna och nu väntar vi bara på att pappa ska gå och köpa tidningen så tomten kan komma kicka igång säsongen 2013/2014 på riktigt.

Något som definitivt inte var någonting i närheten av julafton var ACT-provet som jag gjorde här om dagen. ACT, American College Testing, är ett test som dom flesta college kräver att man har gjort när man söker. Det består av fyra delar - engelska, läsförståelse, matte och vetenskap - som läggs ihop med betygen från high school/gymnasiet. Allt på engelska, såklart.Testet jag gjorde var ett gammalt ACT-test som numera används som träning inför det riktiga testet. Det tog ca 3 timmar att göra och för att spinna vidare på liknelsen med julafton och julklappar, kan man säga att testet var som att förvänta sig en Harley Davidson-motorcykel men få en trasig trehjuling. 

Jag, som har ganska bra betyg från gymnasiet, trodde inte det skulle vara några större problem att fixa ett hyfsat resultat. Jag hade inte bara fel. Jag hade fel, fel, fel. 

Efter tre timmar satt jag där med ett resultat likvärdigt en trasig trehjuling och till och med tanten som rättade mitt prov såg besviken ut. Men, men, det var som sagt bara ett träningstest och jag ska gå en prep-kurs på 14 timmar, uppdelat på 7 lektioner, innan det är dags för det riktiga ACT-testet.

Efter det tröståt jag på Kentucky Fried Chicken innan det var dags för gymmet. Måste tyvärr säga att det är en ganska överskattad snabbmatskedja. I fortsättningen kommer jag hålla mig till min hemlagade Chicken Ceasar Sallad som jag äter ca 3 gånger i veckan.

Senare på gymmet träffade jag återigen min polare Brian, 52-årig egenföretagare, som brukar vara där och basta och sitta i jacuzzin. 

Efter det blev det en standard-kaffe på St Louis Bread and Co, som jag samlat ihop till genom mitt stamgästkort. 

På kvällen hade vi videogenomgång av matchen i lördags och sen ispass.

Nu sitter jag här med en kopp kaffe från min nya hi-tech-kaffebryggare och snart är det träning. 
 
Living the dream. 

/#14



Kommentarer

  • Arne Mahoony säger:

    Lycka till i premiären och passa dig för Bastu-Brian!

    2013-09-07 | 20:59:07

Kommentera inlägget här: