Hockey in the US

Svensk förortsgrabb och numera #14 i St Louis Jr Blues. Lever drömmen i möjligheternas land och dribblar för mycket. Ingen broms.

Tillbaka i skolbänken

Kategori: Allmänt

07.25 imorse stegade man in på Charles Augustus Lindberghs high school i södra St Louis. Det är där jag ska gå min inför-kurs (två dagar i veckan, åtta gånger) inför ACT-provet som jag ska göra i oktober. ACT är, som jag berättat tidigare, ett högskoleprov som de flesta college och universitet kräver att man har ett resultat på. 

Idag var det första lektionen och jag var nervös redan igår på träningen. Dels för att skolan är lika stor som hela Väsby(okej, jag överdrev lite, men den är stor) och dels för att jag visste att folk skulle undra vem den två meter långa pappan var som satt längst bak i klassrummet. Men som den socialt kompetenta kameleont man är så anpassade man sig till även den situationen. Lika kung som Danny är på Rydell High i filmen Grease och lika kung som Troy Bolton är East High i filmen High School Musical, lika kung var Alexander Carlsson på Lindbergh High idag. Eller jag önskar jag var.

Lektionen idag bestog enbart av att göra ett gammalt ACT-prov för att läraren ska veta vart alla ligger kunskapsmässigt. Eller enbart och enbart, även om det gick bra, så nöter ett 4 timmar långt prov på engelska en del på de få hjärnceller man har. 
 
Och där är vi nu. 

Jag sitter och kollar damfotboll från college på TV, bloggar och dricker kaffe. Det är sjukt vilken mediabevakning dom har på all sport, som vi inte bryr oss om hemma, här borta. Jag menar, hur ofta sänder dom damfotboll på TV i Sverige? Här visar dom damfotboll från college flera gånger i veckan, plus ett stort antal matcher från high school, där ungarna inte är mer än 14-17 år gamla. Försök sätta det i perspektiv. Typ som om matcherna i J18 serien hemma i Sverige skulle kablas ut till flera miljoner TV-tittare - flera gånger i veckan. Sjuk tanke. 

Såg att Väsby precis slog Nacka med 2-7, vilket betyder att drömmen om Allsvenskan lever vidare. Vi kör!!!

/#14


Kommentarer


Kommentera inlägget här: